Kostentreprenad - reklamation
Kostentreprenad – reklamation
Vid brist påtalas felet omgående till aktuellt kök för åtgärd.
Om köket inte åtgärdar felet direkt, innan maten ska serveras, så ska en skriftlig reklamation skickas till upphandlingsenheten. Sådan reklamation bör ske inom 24 timmar från det att bristen uppstod, efter det är det svårt att hantera reklamation korrekt.
Kontrollera att den beställning som er verksamhet lagt är korrekt innan reklamation sker
När du använder denna e-tjänst, eller skriver ut och skickar in underskriven pappersblankett, behandlas dina personuppgifter av kommunstyrelsen i Lidingö stad i samband med inloggning och handläggning. Läs mer på www.lidingo.se/gdpr om hur dina personuppgifter behandlas.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
När du använder denna e-tjänst behandlas dina personuppgifter av Kommunstyrelsen i Lidingö stad i samband med inloggning och handläggning.
Läs mer på www.lidingo.se/gdpr om hur dina personuppgifter behandlas.
Har du en synpunkt på hur vi behandlar dina personuppgifter vänder du dig först till den myndighet/nämnd som behandlar uppgifterna. Blir du inte nöjd med åtgärden, kontaktas Lidingö stads Dataskyddsombud Ebba Ljungdahl på dso@lidingo.se.
Om du fortfarande inte är nöjd med hur staden sköter ditt ärende kan du lämna ett klagomål om behandlingen av dina personuppgifter till tillsynsmyndigheten: www.integritetsskyddsmyndigheten.se
Upphandlingsenheten Lidingö stad
upphandlingsenheten@lidingo.se
08-731 30 00
www.lidingo.se